Idei pentru HR-ul companiilor tinere. Schimbări mici cu impact mare.
La fel ca și companiile mai mari, întreprinderile mici trebuie să facă față provocărilor din sfera resurselor umane (HR). Spre deosebire de companiile mai mari, întreprinderile mici nu sunt adesea bine echipate pentru a face față acestor provocări. Greșelile din domeniul resurselor umane pot afecta profiturile și pot preveni creșterea, care ar putea fi în detrimentul oricărei afaceri. Chiar dacă întreprinderile mici reprezintă un motor economic important în România, multe afaceri nu supraviețuiesc în primii cinci ani. Într-un efort de a crește rata de succes a afacerilor mici, oferim aceste câteva sfaturi.
Utilizați un interviu raționalizat și eficient
De regulă procesul de intervievare în companiile masive este greoi și lent. Este în puterea voastră să ocupați cealaltă parte a spectrului și să creați o metodologie și un approach personal spre intervievare, care va fi motivat prin viteză și eficacitate. Infrastructura unei companii mici vă oferă această oportunitate.
Oferiți-le angajaților posibilitatea de a crește
Această creștere nu este neapărat de ordin imediat profesional. Mai degrabă ne referim la opțiunea frecventării unor training-uri și nu doar cele cu tematică adiacentă jobului. Angajatul trebuie să aibă o perspectivă proaspătă spre viață, să fie adesea interesat de ceva și motivat să studieze anumite lucruri, deci ar fi de mult ajutor dacă veți fi un instrument pentru crearea unor oportunități de training pentru staff-ul dumneavoastră.
Încercați niște metodologii productive
Întotdeauna puteți opta pentru metodologii de tipul Six Sigma. Adesea acestea sunt elaborate pentru companii mari, însă întotdeauna pot fi adaptate pentru procesele interioare de resurse umane. Printre contribuțiile conceptului Six Sigma în domeniul HR se numără elaborarea modelelor de competență, utile în identificarea candidaților celor mai potriviți și a combinației potrivite de capacități. Un proces de angajare și detaliere bine stabilit va favoriza angajarea candidaților de maximă relevanță și va defavoriza fluctuațiile excesive de personal.
Elaborat de Jooble.